Sociálně - právní ochrana dětí
Rozhodnutím Krajského úřadu Libereckého kraje, ze dne 12. 9. 2016, odboru sociálních věcí, je Mateřské a dětské centrum MAJÁK, z. s., pověřenou osobou k výkonu sociálně-právní ochrany dětí dle zák. č. 359/1999, ve znění pozdějších předpisů.
Kontakty:
Ing. Věra Černá - koordinátorka sociálně - právní ochrany MDC Maják - tel.: 734 754 654
Mgr. Libuše Rydvalová - klíčová pracovnice pěstounských rodin, vyhledávání náhradních rodičů, poradenství - tel.: 774 825 085
Bc. Andrea Josífková - klíčová pracovnice pěstounských rodin
PŘÍTOMNOST V CENTRU:
Pondělí a čtvrtek od 8:30 do 11:30, jiný termín lze dohodnout po předchozí domluvě.
NABÍDKA PRO RODINY
- poskytování pomoci rodičům při řešení výchovných nebo jiných problémů souvisejících s péčí o dítě
- podpora rodiny, poskytování služeb a pomoci všem jejím členům a subjektům spolupracujícím s rodinou
- zajišťování výkonu sociálně právní ochrany dětí
- zajištění aktivit a služeb pro pěstounské rodiny
- doprovázení pěstounských rodin s uzavřenou dohodou o výkonu pěstounské péče
- poskytování výchovné a poradenské péče osobě pečující
- zvyšování odbornosti pěstounů, zajišťování a poskytování vzdělávání pěstounů
- zajišťování aktivit pro děti z pěstounských rodin
- vyhledávání osob vhodných stát se osvojiteli nebo pěstouny a oznamovat je obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností
Služby jsou zaměřené na individuální potřeby a specifika konkrétní pěstounské rodiny a jsou poskytovány na základě standardů kvality sociálně - právní ochrany dětí.
Důraz je kladen na kvalitu služeb!
Přehled STANDARDŮ KVALITY sociálně - právní ochrany dětí:
1. Cíle a způsoby činnosti pověřené osoby
2. Ochrana práv a chráněných zájmů
3. Prostředí a podmínky
4. Informovanost o výkonu SPOD a činnosti pověřené osoby
5. Podpora přirozeného sociálního prostředí
6. Personální zabezpečení
7. Přijímání a zaškolování zaměstnanců
8. Profesní rozvoj zaměstnanců
9. Pracovní postupy pověřené osoby
10. Dohoda o výkonu pěstounské péče
11. Předávání informací
12. Změna situace
13. Dokumentace o výkonu SPOD
14. Vyřizování a podávání stížností
15. Rizikové, havarijní a nouzové situace
16. Zvyšování kvality výkonu SPOD